Így gyakorolj hatást a célközönségedre a közösségi médiában!

Szeretnéd, hogy az általad készített tartalom hasson a közönségedre?

Engedd meg hogy megosszam veled a titkos képletünk.

Ezt a képletet nem csak videóknál használhatod, hanem:

  • Blog bejegyzéseknél
  • Emaileknél
  • Posztoknál
  • Cikkeknél
  • Tiktok, Facebook, Instagram, YouTube videóknál
  • LinkedIn bejegyzéseknél
  • Weboldal szövegnél

A nyerő képlet a következő:

Hook + Retention + Reward + (Call To Action)

Ettől csak akkor érdemes eltérni, ha nem akarsz jó eredményeket. De mit is jelentenek az elemek? Nézzük!

Hook: 

A tartalom felütése. Meg kell győznie a fogyasztót arról, hogy kezdje el nézni a videót, és lehetőség szerint nézze is végig.  Mivel időrendben ez történik először, ez is lesz a legfontosabb, és ezzel kell a  legtöbbet foglalkoznod. Legyárthatod a világ legjobb tartalmát minden szempontból, de ha a kezdésed rossz, akkor nem fogsz jó eredményeket elérni.  Egész egyszerűen azért, mert a felhasználók már azelőtt továbblépnek a tartalmadon, hogy az ténylegesen elkezdődne. Te azt gondolod, hogy milyen jó a tartalom, mert adsz benne egy csomó értéket, és nem érted, hogy miért nem érdekel senkit. A fogyasztó meg nem érti, hogy miért kéne megnéznie a videódat, vagy elolvasnia a bejegyzésed, hiszen  a kezdete borzalmas, és az alapján megítélni a maradékot is.  Ha igazán jó eredményeket szeretnél, akkor próbálj hatni a kíváncsiságra! Érd el, hogy a célközönséged tagjai kényszert érezzenek arra, hogy megnézzék a videót. 

Retention: 

Megragadtad az emberek figyelmét, elkezdték nézni a videódat, na de hogyan tovább? Következik a retention. Rendszerint ez a tartalom leghosszabb része. Itt történik a tényleges értékadás. Itt tudod elmondani, bemutatni amit szeretnél.  Akkor lesz igazán eredményes, ha igazán hosszú ideig (lehetőleg a videó legvégéig) fenn tudod tartani a néző figyelmét.

Reward:

Az elem, amiről szinte mindenki megfeledkezik, ezzel pedig hosszútávon kicsinálja a tartalmainak az elérését.  Meg kell győződnöd arról, hogy a videód ad legalább annyi értéket, mint amit a néző elvár a hook után.  Ha azzal indítottál, hogy: “Mennyibe kerül egy ázsiai körút?”, akkor erre a videóban választ kell adnod.  A nézőnek a videó végén azt kell gondolnia, hogy megérte megnézni ezt a videót. Ha ezt eléred, akkor a néző sokkal nagyobb eséllyel nézi majd meg a következő és az azt követő tartalmad. Így pedig sokkal nagyobb eséllyel fogsz nézőből törzsvásárlót csinálni. Ennek persze az ellenkezője is igaz. Ha sorozatosan csalódást okozol, akkor egyre kisebb eséllyel fogják megnézni a tartalmaid.

(CTA):

A tartalom utolsó eleme. Valamire megkérjük a nézőt, ami lehet egy egyszerű like, komment, megosztás vagy akár kicsit komolyabb, mint weboldal látogatás, e-mail feliratkozás vagy akár vásárlás. Érdemes azért figyelni arra, hogy minél nagyobbat kérsz, annál ritkábban tedd azt.  Fontos megemlíteni, hogy ezt a részt nem kötelező legyártani. Igen, jól hallottad. Nem minden esetben kell külön részt szentelni annak, hogy valamit kérj a  nézőtől, de ha teszed, annak itt a helye.

Használd ezt a képletet és figyeld meg, hogy a tartalmaid eredményessége rengeteg fog fejlődni!

Nagy Péter

Nagy Péter

ügyvezető, tulajdonos

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

Kapcsolat